benny-anja-grancanaria.reismee.nl

Dag 9; Niets doen is ook iets doen

Even over 8u zijn we wakker. We drinken koffie/thee en gaan douchen. We ontbijten op ons gemak. Er wordt een temperatuur van +35*C voorspeld (tijdens het eten vanavond geeft de temperatuurmeter nog 41*C aan), dus zinloos om te haasten of je druk te maken. Relaxxxx... Niets doen is ook iets doen.

Het wordt dus wederom een zwembad dag en in dit geval ook nog, voor het grootste gedeelte, een onder de parasol dag. Dit om te voorkomen dat we oververhit raken.

Onze dag zag er dus ongeveer zo uit...

Muziekluisteren...

Zonnen...

Afkoelen...

Mojito's en lezen...

En foto's maken van Anja...

Dat dus, waarvan een aantal dingen meerdere keren. Hahahaha....

Oh, ennehhh de Mojito's zijn alcohol vrij! ;)

Morgen, als we normale tijd wakker zijn en de temperatuur niet zo bizar hoog, gaan we weer op pad.

Doeiiiii!!

Dag 8; La Buena Vida

Vandaag niet zo veel te melden. Het uitzicht is van 11.00-16.00u ongeveer zo...

We liggen dus de hele dag bij het zwembad, maar dat is denk ik wel duidelijk zo.

Anja gaat nog wel, voor de 2e x deze week zonder succes, op zoek naar de Tui hostess. Doordat we een huurauto hebben maken we geen gebruik van de transfer van/naar het vliegveld. Tui Ridderkerk kwam met het verzoek dit even bij de hostess te melden, zodat er niet onnodig op ons gewacht wordt. Op het vliegveld hadden we de hostess snel gevonden, maar nu is dat een ander verhaal. Er is een schema dat ze 3x p/wk (ma-wo-za) van 12.15-13.00u in het hotel zou zijn, maar zoals gezegd vandaag dus voor de 2e x geen hostess. De dame bij de hotel receptie heeft haar al een tijdje niet gezien en probeert haar bellen, maar krijgt geen contact. Als ze het algemene Tui-Gran Canaria nummer belt is het antwoord dat je contact op kan nemen via de chat. Ja, duhh... dat hadden we zelf ook wel gezien, maar hang dan niet overal op dat er iemand 3x p/wk op lokatie is.... GRRR@#%%&#RRRRR

Ennn, omdat we zo goed als geen foto's hebben van vandaag... Het dinner thema van vanavond is Italië - La Dolce Vita...

Tot zo ver... Tot morgen!

Dag 7; Palmitos park

Na het ontbijt is de vraag; "Wat gaan we doen vandaag?"

Nu zagen we, bij dat zelfde ontbijt, een meisje met een T-shirt van het 'Palmitos Park'. We zoeken het op in de Marco Polo gids en het blijkt een natuurpark met dieren te zijn op maar een half uurtje rijden vanaf het hotel.

We pakken foto/film apparatuur in, zetten de zonnebril er bij op, flesjes water in de tas en gaan op pad.

"In het beste recreatiepark van Gran Canaria kun je niet alleen de veelsoortige Canarische flora bewonderen, ook de dierenwereld is zeer uitgebreid vertegenwoordigd. Het hele park is zeer goed onderhouden. Het genoegen van de wonderbaarlijke ligging in een wild, groen dal dat krijg je er gratis bij."

We betalen de entree en gaan aan de wandel door dit prachtige park. We lopen regelmatig in de volle zon, maar ook even zo vaak lekker onder de bomen in de schaduw.

We lopen tussen de watervogels door...

Langs de reuzen schildpad...

...en de pelikaan

Het Orchideeënhuis met werkelijk de mooiste Orchdeeën...

We houden op een terrasje in de schaduw even een drinkpauze en daar krijgen we gezelschap...

We vervolgen onze wandeling door de cactustuin...

Als we verder lopen zien we, nog verder het dal in, het bassin van de dolfijnen show...

De show begint om 13.30u en het is inmiddels 5 voor half, dusss...

Vanaf hier lopen we langzaam aan weer naar de uitgang van dit mooie park, wat zeker de moeite waard was!

Nog een ijsje voor de warmte...

Dwars door het verblijf van de flamingo's...

...en dan zijn we bij de uitgang, maar niet voordat we door de souveniers shop heen geleid worden... Er hangt ook nog een foto van B&A met 3 papegaaien, de foto is aan het begin van het park genomen en uiteraard kopen we die foto niet. We weten uit ervaring dat die foto thuis in een doos gaat waar hij nooit meer uit komt. Daar trappen we dus mooi niet meer in.

Adiós Palmitos Park!

In het hotel zijn we nog net op tijd voor de laatste 3 rondes én de overwinning van Max en nemen we nog een heerlijk verfrissende duik in het zwembad!

Tot morgen voor yet another pooldayyyyyy!

Dag 6; Relax

Het heeft gisteravond behoorlijk gewaaid en als we vanmorgen wakker worden zit alles op balkon onder het zand. Verder is het nog steeds warm, maar wel bewolkt.

Na het ontbijt wil Benny graag naar de outlet hier vlakbij. De koffie is ook op, we zijn nog steeds héél erg blij met de mini waterkoker die we 2 jaar geleden op La Palma hebben gekocht, dus we kunnen dan meteen naar de supermarkt. Goed, de koffie hebben we, maar die outlet was dus verder helemaal niks! We zijn eigenlijk al geen fan van shoppen en om 10.50u is nog 90% van de winkels gesloten en wat wel open is verkoopt dezelfde kleding/souveniers/zooi die de winkeltjes op de boulevard ook verkopen. Wel ziet Benny een leuk shirt met een Volkswagenbusje er op. We zoeken een maat L, maar die is er niet. Dan komt de meneer van de winkel erbij. Wat we zoeken? Nou, dat shirt in een L. Hij gaat door de stapel heen. Ehhh, er ligt geen L, wij hebben al gezocht! Dan pakt hij een XL en roept dat ze klein vallen en je dus een maat groter dan normaal moet nemen. Ben mag passen. Gelukkig dat dat mag, want dat shirt is veuls te groot! Oh, zegt de meneer die eerst riep dat ze klein vielen en Ben een grotere maat nodig had, dan moet je een M passen. Ja, ja, ze vielen groot, toch?? De M is te klein... de meneer wijst een ander shirt aan, die heeft ie wel in een L. Das fijn, maar die wil Ben niet. Doeiiiiii!! Hij roept nog dat hij morgen misschien een L heeft of maandag... IK denk niet dat wij nog terug komen, meneer. Sorry!

De rest van de dag brengen we door met lezen/niets doen bij het zwembad.

Elke avond heeft het diner buffet in het hotel een ander thema en vandaag is dat Asian night...

Sushi it is...

Kip met sinaasappel...

We hebben weer heerlijk gegeten!

Gezellig als de lampen aan gaan...

Dulces sueños y hasta mañana! xxoo

Dag 5; Onder de sneeuwberg

We did it! Haha, jawel vandaag zijn we er zowaar op uit geweest en hebben we het eiland een beetje leren kennen.

De wekker van Benny loopt om 05.00u af... het idee was gisteravond dat hij de zonsopgang wilde filmen, maar zijn hoofd en lijf riepen heel wat anders toen de wekker ging. Uit dat ding dus en gewoon omdraaien en verder slapen. Rond half 9 zijn we er allebei uit, we douchen en uiteraard is het dan 1st tijd voor een ontbijtje. Het is wederom al weer vroeg warm, maar terug in de hotel kamer besluiten we toch een route samen te stellen en wat van het eiland te gaan zien. In de preview staat de route 'Onder de sneeuwberg' op de planning. Deze passen we een beetje aan/korten we in op Google maps. We laden foto/film apparatuur en 2 flesjes water in de auto en dan gaan we op pad.

Al snel kronkelt de weg omhoog en al even snel komen we tot de ontdekking dat we nog minder dan een kwart tank benzine hebben, wat niet echt handig is, als je nog een aardige route voor de boeg hebt. We zoeken in Google maps waar de dichtsbijzijnde benzinepomp is, op een kleine 15km afstand, en besluiten dat dat ons 1e doel is. We stoppen bij Bar-Cafetaria los Giles in Fataga. We laten de tank volgooien (€1,53 p/ltr) en drinken dan ook maar meteen koffie bij de cafetaria

Blij dat we nu een volle tank hebben gaan we op weg naar onze 1e stop. Degollada de las Yeguas

Mirador de Degollada de las Yeguas... Uitzicht op het dorre landschap in het Zuiden van Gran Canaria

"Het landschap vanaf het uitzichtpunt Degollada de las Yeguas, in het zuiden van Gran Canaria, verbaast iedereen die het bezoekt zonder vooraf te weten wat men aan zal treffen. Het gaat om een panorama van de ravijn van Fataga, een ravijn van 15 kilometer lang, kronkeling, breed en diep, met hellingen met een lichte bolvorming die dan plotseling uitlopen in bijna verticale grillige kliffen. Dit alles bedekt met de begroeiing die hoort bij droge gebieden en met de zee op de achtergrond. Het geheel is monumentaal, veelkleurig en beeldend."

Als we 'genoeg' hebben van dit prachtige uitzicht, gaan we weer op pad. De weg blijft omhoog gaan en ik gok dat we ongeveer 1 miljoen bochten hebben genomen...

We maken, met de auto, een rondje door het dorpje/stadje Fataga, maar stoppen hier niet. Stadjes is niet helemaal ons ding.

De volgende stop is Mirador de Sorrueda.

We moeten van de weg af en een smalle, gelukkig wel verharde weg brengt ons naar het observatieplatform. Het Mirador de Sorrueda ligt hoog boven het met palmbomen omzoomde, glinsterende stuwmeer Presa de la Sorrrueda (ook wel Embalse de Tirajana genoemd).

Drakenbloedboom...

Prickley pear - Vijgcactus

Wie het weet mag het zeggen...

Als we hier boven, in de bloedhitte, van het uitzicht genieten... als we samen met foto/filmcamera in de weer zijn... dan realiseren we ons weer dat dít is wat wij graag doen! Roadtrippen, genieten van de natuur, genieten van al het moois dat er op deze wereld te zien is en ons realiseren hoe klein en nietig de mens is ten opzichte van die zelfde natuur...

De laatste stop van vandaag brengt ons bij Mirador El Guriete

We lopen via een pad naast het parkeerterrein zo'n 50m naar beneden en komen dan bij een adembenemend uitzichtpunt.

Wat is de natuur hier toch prachtig mooi. Je staat hier zo hoog dat de grote rots van La Fortaleza Grande bijna in het niets wegvalt.

En dan groeien daar toch ook nog palmbomen...

En ja, wie 50 meter naar beneden loopt, moet ook weer 50 meter omhoog...

Nog een laatste blik op La Fortaleza grande...

...en dan gaan we aan de afdaling beginnen. Vanaf hier rijden we ...met een voldaan gevoel... terug naar beneden, terug naar de kust en terug naar het hotel.

Inmiddels is het nu bijna half 7, tijd om te gaan eten. Oh, en geen zorgen, we gaan jullie vandaag na alle natuurfoto's, niet 'vervelen' met foto's van het eten!

Lfs Benny & Anja xxoo

Dag 4; Feelin' hot

Zijn we tot nu steeds om al half 8 wakker, vandaag is dat om 10 over half 9! Net als we na de koffie/thee onder de douche willen gaan staat Dolores voor de deur... housekeeping. We laten haar binnen en kruipen op de bank tot ze weer weg is. Dan alsnog onder de douche en naar het ontbijt. Als we eenmaal terug zijn op onze kamer is het eigenlijk al weer veel te laat én al weer veel te heet. We hebben niet de behoefte om in de auto te stappen om een rondje/dagtocht over het eiland te maken.

We lopen naar de boulevard waar wat winkeltjes zijn, nou ja winkeltjes ...een berg Chinezen die kleding, hoeden & petten, souveniers, speelgoed en weet ik wat al niet meer verkopen en wat restaurantjes waar je niet langs kunt lopen of er staat iemand een menu onder je neus te duwen en probeert je zijn terras op te krijgen. We kunnen daar dus écht niet aan wennen! Maar goed... Benny koopt 2 hemdjes en een set polsbandjes en we kopen een magneet voor op de koelkast. We gaan nog even de Spar in voor oploskoffie en net voor we oververhit raken, het is alweer boven de 30*C ploffen we neer op een terrasje om wat te drinken.

Koffie voor Benny en Nestea limon voor Anja, want Ice tea green kennen ze hier niet.

Als we terug in het hotel zijn en de spulletjes opgeruimd is er nog maar 1 weg te gaan... naar beneden, naar het zwembad! Het rooster schema wordt weer in werking gezet!

Zelfs de tortelduif zoekt verkoeling...

Uiteraard eten we weer in het hotel vanavond. Hahaha, het wordt eentonig, maar het buffet is prima en het is vlakbij. Oh, en omdat er tot nu toe wel erg weinig foto's op de site staan omdat we nog niks bijzonders gedaan hebben, bij deze dan wat foto's van het menu van Anja van vanavond...

Voorgerecht; Vis, vis en nog meer vis

Hoofdgerecht; gepofte aardappel met tzatziki salade (er was geen sour cream) en kip van de bbq met een paprika salade

Nagerecht; Strawberry's & cream, caramelvla en een mini kiwitaartje

Zo, daar kunnen we het wel mee doen tot het ontbijt van morgenochtend, denk ik...

Inmiddels zijn we ook al tot de conclusie gekomen dat Gran Canaria niets is voor in de zomer. Althans niet voor ons. Nu is het hier wel een stuk warmer (een graat of 10) dan normaal gesproken, dus misschien wat extreem, maar het is echt te warm om iets te ondernemen en dat is nu precies wat we graag doen. misschien toch de komende dagen maar een keer moed verzamelen, hahaha!

Voor nu slaap lekker en tot morgen xxoo

Dag 3; Dunas de Maspalomas

Vandaag werd het, na 1,5 dag niets doen, toch wel tijd om iets te gaan ondernemen. Na het ontbijt besluiten we het prachtige beschermd natuurgebied Dunas de Maspalomas een beetje te gaan verkennen. Het 'Mirador' oftewel het observatieplatvorm is nog geen km lopen bij het hotel vandaan, dus dat moet te doen zijn.

De duinen van Maspalomas behoren tot de indrukwekkendste landschappen van Gran Canaria. Waar het duingebied het breedst is, lopen ze maar liefst 1,5km het binnenland in. Deze 418ha zand, begroeid met een geheel eigen plantenwereld is sinds 1987 een beschermd natuurgebied. Het duinzand bestaat voornamelijk uit kalk van de door de branding verpulverde, aangespoelde koralen en schelpen.

Als we bij de Mirador komen is het tijd voor een selfie

Hier starten een aantal wandelingen door de duinen en naar het Charco de Maspalomas, een brak en zoetwatermeer waar o.a reigers, eenden, korhoenders en plevieren leven. Zijn we normaal gesproken niet vies van een wandeling, de mooiste wandeling is zo'n 2,5km lang en ja, dat is niet zo veel, maar bij een temperatuur van 30*C en geen schaduw is zelfs dat voor ons door het mulle zand iets te veel van goede. Daar gaan we maar even niet aan beginnen. We lopen wel de dichtsbijzijnde duin op voor nog een aantal foto's

Als Benny, op verzoek, nog een foto heeft genomen van een Nederlands gezin, die we overigens bijna niet horen/zien (het is al German wat je hoort) lopen we terug naar het hotel.

Beautiful Hibiscus

Als we weer in het hotel zijn drinken we eerst koffie/thee en koelen we even af, de hele terugweg lopen we met de zon in het gezicht en het water gutst echt op plekken waar we niet van wisten dat daar water vandaan kon komen.

Vervolgens komen we op het 'briljante' idee om naar het strand te gaan! We moeten hier voor een behoorlijk stuk van de Maspalomas duinen, die achter het hotel liggen over. Zodra we het terrein van het hotel af zijn blijkt dit ineens niet meer zo'n heel goed idee te zijn. Buiten het feit dat het nog steeds +30*C is en geen schaduw lopen we op slippers en het zand is echt, maar dan ook écht bloedheet. We proberen, terwijl we lopen, zo weinig mogelijk zand te scheppen, maar dat is niet te doen. Dat er geen blaren aan de onderkant van onze voeten zitten mag dan ook een wonder heten.

Op het strand is het heerlijk, er staat behoorlijk wat wind, maar we realiseren ons ook dat we hier langzaam maar zeker liggen te verkolen. We blijven dan ook maar niet de hele middag hier liggen en besluiten onze spullen naar de hotelkamer te brengen en dan nog maar een tijdje de parasols én het zwembad op te zoeken. Als we teruglopen en we de, nu omhooglopende, route over de duinen naar het hotel zien besluiten we de kortste route naar het asfalt te nemen. Hierbij moeten we wel weer een aantal trappen op naar de boulevard en dan terug naar het hotel, maar dit heeft nu even onze voorkeur boven het zand en de duinen.

Oh, en mocht je denken, die afstand valt best mee! De foto is ingezoomd!

We blijven tot een uur of 5 bij het zwembad liggen en om half 7 genieten we weer van het diner buffet in het hotel.

Inmiddels is het hier half 10, een uur vroeger dan bij jullie. De website is bijgewerkt, we relaxen nog even op balkon en dan zit ook deze dag er weer op.

Liefs van ons en tot morgen

Dag 2; Poolday

Buenos Dias!

Het is half 8 als we wakker worden, een beetje bewolkt, nog lekker koel op ons balkon en rustig bij het terras/zwembad van het hotel, waar het trouwens vanmiddag ook niet echt druk werd...

We maken koffie/thee en springen dan onder de overheerlijke regendouche die onze badkamer rijk is. Rond 9 uur gaan we richting het ontbijtbuffet, wat er prima uitziet en smaakt. We 'proeven' de broodjes, het beleg, de roerei, de limoenyoghurt en het fruit en spoelen dit weg met 2 bakken koffie, jus d'orange en een plakje cake om het af te maken.

Over de rest van de dag is er niet zo veel te vertellen, behalve dat het een 'zware' dag was...

We brengen bijna de hele dag bij het zwembad door. Waarbij we het 'rooster ritme' aanhouden, oftewel 15 minuten bakken aan de ene kant, 15 minuten bakken aan de andere kant en 15 minuten afkoelen in het water. Dit herhalen we een aantal keren, waarbij in de 1e fase dit ons uitzicht is...

Het had slechter gekund!

Rond half 4 gaan we terug naar boven en nemen we voor de verandering nog maar een bakkie koffie/thee op ons balkon waar inmiddels de zon verdwenen en de schaduw teruggekeerd is.

We zijn net als gisteren te 'lui' of gewoon te belazerd, dat kan ook, om naar een restaurantje op de boulevard te lopen, dus gaan we gewoon weer langs het wederom heerlijke buffet van het hotel. Het thema is vis vanavond en de keuze is reuze evenals het buffet met de toetjes ;)

Inmiddels is het hier half 10 en al pikkedonker buiten. We gaan nog even op balkon genieten van het feit dat het inmiddels een beetje afgekoeld is. Morgen weer een nieuwe dag!