benny-anja-grancanaria.reismee.nl

Dag 12; De vuurtoren van Maspalomas

Buenas Días Gran Canaria...

Het plan is om de Vuurtoren van Maspalomas vandaag te bezoeken.

"Het is de derde hoogste vuurtoren in Spanje, gebouwd in de 19e eeuw en bevond zich al op het strand voordat alle hotels gebouwd werden en de toeristenmassa's naar Maspalomas kwamen. Het gidste vroeger schepen uit Afrika en Amerika. Het uitzicht is de beklimming zeker waard."

Het is nog redelijk vroeg, nog niet bloedheet en dus besluiten we de 5km naar de vuurtoren te gaan lopen. Er is daar vast wel een terrasje in de buurt waar we na het bezoek aan de toren wat kunnen drinken voor we weer aan de wandeling terug gaan beginnen.

Bij het Mirador Dunas Maspalomas, waar we eerder zijn geweest, is een VVV. Daar gaan we even naar binnen om te vragen hoe we moeten lopen. De dame geeft nog aan dat het wel een uur lopen is en er vlakbij zowel een taxi standplaats als een bushalte is, maar we houden vol dat we willen lopen. We kunnen door de duinen of gewoon over de weg. We kiezen voor het laatste want om door het mulle zand te ploegen met deze temperatuur lijkt ons niet echt verstandig. We moeten bij de rotonde links, zodra we kunnen weer links en dan is het zo ongeveer alleen nog maar rechtdoor. Appeltje/eitje... zou je denken. De 1e links hebben we snel gevonden. Het is inm al weer warmer dan we dachten, dus we steken over, zodat we iig een beetje in de schaduw kunnen lopen. Na verloop van tijd kunnen we weer naar links en de weg loopt dan meteen weer door naar rechts. We komen langs een soort pleintje met een uitkijkpunt, daar lopen we voorbij tot we bij het volgende uitkijkpunt komen. We besluiten hier even te kijken of we de vuurtoren inm al kunnen zien liggen en dat kunnen we... recht voor ons ligt een golfbaan en links van ons zien we de vuurtoren in de verte liggen... oftewel, we zijn er al voorbij! Huh, hoe dan?? We pakken de kaart erbij die we van de VVV dame hebben gekregen en dan snappen we er helemaal niks meer van. De vuurtoren ligt op de kaart rechts van de golfbaan en we zien hem in werkelijk toch écht links. We kijken nog even op Google maps, maar die geeft aan dat het vanaf dit punt nog steeds een uur lopen is. We blijven even zitten in de schaduw en besluiten dan maar terug te lopen richting hotel en dan met de auto terug te gaan.

Als we terug in het hotel zijn moet Benny van narigheid aan de Décaf, omdat de gewone koffie op is. Anja gaat dus eerst even naar de Spar op de boulevard.

...en wie boodschappen doet verdient een ijsje...

Na de boodschappen besluitem we het zwembad maar weer lekker op te zoeken ipv de Vuurtoren. Geen cocktail vandaag maar een aardbei/banaan smoothy

Ennn, omdat het allemaal zooo lekker is, bij deze ons 4 gangen menu van vanavond...

Morgen misschien toch nog maar even naar de Vuurtoren, maar dan wel met de auto en de hulp van de juffrouw van Google maps!

Dormir Bien xx

Brendon

Had je de kaart op z’n kop?

Riek

Jeetje, wat een pech, maar jouw beloning zag er lekker uit Anja, en al die lekkernijen ???
Hopelijk vandaag wel de vuurtoren bekijken

tonnie

en maar lopen lopen en nog geen doel bereikt dan mogen jullie wel een ijsje dik verdiend

Willeke

Hoop dat het nu wel gaat lukken!
Ijsje altijd lekker!

Truus

Met al dat lopen smaakt dat ijsje wel lekker
Daar ben je dan ook wel aan toe

Trudy

Alweer een mooi avontuur