benny-anja-grancanaria.reismee.nl

Dag 1; Ridderkerk - Mas Palomas

Om 05.45u loopt de wekker af... ajjjj! De koffers staan al gepakt en ook de handbagage tassen staan klaar. Na het ontbijt en de douche halen we de vuilniszak uit de bak in de keuken, wassen we de laatste vaat weg, gaan de deuren op slot en om 06.45u rijden we richting Brendon. Hij rijdt mee naar Rotterdam airport en neemt dan onze auto weer mee terug.

We zetten de auto bij de kiss & ride en zien meteen dat ook hier een aardige rij mensen buiten staat... Gelukkig lijkt het meer dan het is. Je mag 2 uur voor vertrek naar de balie om in te checken en deze mensen zijn veel te vroeg voor een latere vlucht. Er is een aparte rij voor Tui - Gran Canaria en na een paar minuten, even over half 8, mogen we al naar binnen. We checken in, geven de koffers af en drinken buiten op het terras koffie. Onze Tui Boeing 737 staat al op ons te wachten...

Nadat we nog even van het toilet gebruik hebben gemaakt, gaan we door de douane, kopen we ...nou ja, Benny... nog lekker goedkoop shag en dan is het al boarding time. We worden met een bus naar het vliegtuig gebracht, want het is toch zeker wel 100m lopen... Hahaha, het zal wel.

We vertrekken op tijd en staat er in ons reisschema dat het bijna 5 uur vliegen is, de captain kondigt aan dat we er over 4.17 minuten zijn. Das mooi meegenomen. Het vliegtuig heeft een indeling van 2 x 3 stoelen naast elkaar en was de stoel naast Benny en Anja gisteren nog leeg, nu komt er een meneer zitten. Benny zit voor het raam, das makkelijker filmen, Anja in het midden en de meneer aan het gangpad. Benny heeft zijn arm op de rechter leuning en de meneer heeft m op zijn linker, wat dus betekent dat Anja geen leuning heeft en als een sardientje tussen de mannen klem zit. Ach ja....

We drinken 2 x koffie/thee, maar nemen niets te eten. We hebben krentenbollen, caramel cookies en dropstaafjes, dat is voldoende. Benny luistert muziek en Anja leest een boek, er is nl geen entertainment beschikbaar.

We landen keurig op tijd. We moeten nog wel even op de koffers wachten, maar al met al gaat het redelijk snel. We lopen even naar de Tui mevrouw om te zeggen dat we geen gebruik maken van de transferbus en als we richting het meeting point lopen om de huurauto op te halen, komt de meneer van Sunny Cars ons al tegemoet. Hij neemt ons mee de parkeergarage in en wijst ons een prima Fiat 500 Extra Large aan.

Die mogen we meenemen. We hebben ons thuis al geregistreerd bij Sunny Cars, dus er hoeft alleen nog een handtekening gezet te worden. We krijgen een kaartje waarmee we de parkeergarage uit kunnen en het verzoek om over 2 weken de auto, met het kaartje in de deur en de sleutels in het contact weer terug te zetten.

De juffrouw van Google maps wijst ons keurig de weg en binnen een half uur staan we op de parkeerplaats achter het hotel.

We gaan met de lift naar beneden, de parkeerplaats ligt op straat niveau en het hotel ligt een heel stuk lager in de duinen. We komen bij de receptie, wat dan de 5e verdieping is, krijgen bij het inchecken meteen een glaasje jus ...de champagne slaan we even over... en dan gaan we naar de 4e verdieping, verder naar beneden dus, waar onze kamer ligt.

We hebben een luxe kamer met een lounge hoek, een badkamer met apart toilet, dubbele wastafel en regendouche en het ruime balkon heeft een tafel, 2 stoelen en een prima uitzicht.

We ruimen de koffers leeg, iets wat we nog nooit gedaan hebben omdat we meestal maar een paar dagen op dezelfde plek zijn, zetten koffie en thee, lopen een stuk de boulevard uit waar we bij de supermarkt een jerrycan water, een sixpack bier en 2 zakken chips kopen en drinken nog wat aan de bar bij het zwembad. Om half zeven kunnen we bij het diner buffet aanschuiven, waar we uiteraard net iets te veel eten.

Inmiddels is het donker, vanaf de boulevard én beneden bij de bar klinkt er muziek en in de duinen is de jeugd in de weer. Voor ons is het genoeg geweest voor vandaag. Het licht gaat uit en de ogen gaan dicht. Morgen een relax dag bij het zwembad.

Welterusten en tot morgen! xx

Jannie

Heerlijk Anja en Ben geniet ervan enen mooie kamer.

Willeke

Voor jullie gelukkig geen lange rijen bij het inchecken en de koffer afgeleverd altijd fijn!
Wat een mooie kamer.
Geniet ervan saampjes ?

tonnie

alles goed gegaan dan nu maar genieten

Ada

Wat een mooie kamer en alles goed gegaan
Mooi en nu maar genieten

Trudy

Een hele fijnevakantie

Truus

Ziet er goed uit mooie kamer
Een fijne vacantie
Geniet er maar lekker van