benny-anja-grancanaria.reismee.nl

Sneak preview

De laatste werkdag zit er op! De vakantie is begonnen, tijd dus voor een kleine 'sneak preview'.

Wat staat er allemaal op de planning? Nou, in ieder geval niks doen en relaxen, als dat zo ongeveer al niet hetzelfde is, maar wie al vaker met ons op reis is geweest weet dat wij niet 2 weken lang aan het zwembad gaan hangen, al is daar helemaal niks mis mee. We hebben een auto ter beschikking en daar gaan we ongetwijfeld wel wat mee doen. We hebben geen echte planning, zoals bij een roadtrip met meerdere hotels, maar we hebben wel al vast een aantal dingen uitgezocht die de moeite waard zijn om te doen/bezichtigen.

Om te beginnen in de buurt van het hotel. Voor de deur liggende de 'wandelende duinen'. Deze Dunas de Maspalomas zijn tot wel 12 meter hoog en bestaan bijna uitsluitend uit stukjes door de branding vergruisde koraal- en schelpkalk.

Op 6 km lopen ligt, op het meest Zuidelijke punt van Gran Canaria, de Faro de Maspalomas

In de beroemde Marco Polo reisgidsen staan ook altijd interessante routes & tochten en daar gaan we er dan ook zeker wat van doen. De 1e route is 'De ideale route over Gran Canaria'. Zoals je ziet is dit een dagtocht, waarbij je het hele eiland rond rijdt.

Een paar hoogtepunten uit deze route zijn...

Caldera de Baldama,een explosiekrater van een vulkaan met een doorsnee van 1000 meter...

... en Cenobio de Valerón, een indrukwekkend grottencomplex van de oerbewoners

Route 2 heeft de naam 'Onder de sneeuwberg'

Langs deze route ligt een prachtige wandeling naar Montana de las Tierras

Vervolgens is er nog 'Over de wilde cumbre'. Dit lijkt, voor nu en voor ons wel de meest interessante route te zijn...

Roque Nublo, een 67 meter hoge rots van vulkanische oorsprong op 1813 meter hoogte...

Pico de las Nieves, met zijn 1949 meter letterlijk het hoogtepunt van dit eiland...

Tejeda,een dorpje op 1050 meter boven de zeespiegel. Geen natte voeten hier dus!

En last but not least, Embalse de Soria,het grootste stuwmeer van Gran Canaria

Tot slot is er nog de 'In het groene Noorden' route, maar of we hier ook aan toe komen is nog maar de vraag.

Uiteraard is er op deze routes nog veel meer te zien en we zullen dan ook ongetwijfeld regelmatig en veel stoppen, maar zo hebben we in ieder geval een kleine indruk van wat dit eiland, buiten zon, zee & strand, te bieden heeft.

Wat rest is nog 2x naar de sportschool ...je kunt tenslotte niet ongestraft 2 weken lang genieten van ontbijtbuffetten, diners en toetjes. Wat boodschapjes doen, een paas wasjes draaien, het huis een beetje aan kant maken, nog wat quality/bbq time met de kids en de koffers pakken.

We zijn er bijna klaar voor!! Tot snel xx